Ανακοινώσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ

Η Αννα Διαμαντοπούλου, ειδικότερα,
επισήμανε: "Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση παρουσίασε τα τελευταία χρόνια σοβαρά προβλήματα στη δομή, την οργάνωση
και τη λειτουργία της, με συνέπεια τη μείωση
του μαθητικού δυναμικού και αρνητικές επιπτώσεις στις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αφέθηκαν στην τύχη του ήταν και αυτό των επαγγελματικών δικαιωμάτων".

Οπως τόνισε η υπουργός, με τις σημερινές ανακοινώσεις για τις αντιστοιχίσεις των ειδικοτήτων και κατ' επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτές, δίνεται η λύση που αναμένουν χιλιάδες απόφοιτοι της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς η δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση παρέχεται στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) που λειτούργησαν για πρώτη φορά κατά το σχολικό έτος 2006 - 2007 αντικαθιστώντας τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (ΤΕΕ Α΄ και Β΄ κύκλου).

Τον Ιούνιο του 2009 αποφοίτησαν οι πρώτοι μαθητές αυτών των σχολικών μονάδων και εμφανίστηκε η αναγκαιότητα χορήγησης επαγγελματικών δικαιωμάτων σε μεγάλο αριθμό αποφοίτων.

Το έργο της απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης ανήκει στην Εθνική Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.). Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης η Ε.Ε.Κ.Ε.Δ. σταμάτησε τις εργασίες της το Φεβρουάριο του 2009.

Η νέα ηγεσία του Οργανισμού προχώρησε στην άμεση ανασυγκρότηση της Ε.Ε.Κ.Ε.Δ. και ξεκίνησε τις συνεδριάσεις της με άμεση προτεραιότητα την αντιστοιχία των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ προς τα ΤΕΕ Α΄ & Β΄ κύκλου, καθώς θεώρησε ότι αποτελεί θέμα μείζονος σημασίας που αφορά χιλιάδες αποφοίτους.

Έτσι, ξεκίνησε με οργανωμένο τρόπο και χρονοδιάγραμμα η διαδικασία έκδοσης επαγγελματικών αδειών. Στις 25/6/2010 σε συνεδρίασή της η Επιτροπή κατέληξε ομόφωνα στις αποφάσεις της και κλείνει πλέον η εκκρεμότητα για την έκδοση των επαγγελματικών αδειών των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ.

Η υπουργός τόνισε ότι στόχος είναι μία μεγάλη μεταρρύθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση.

"Δεν θεωρούμε", είπε η κ. Διαμαντοπούλου, "ότι πρέπει η μία μεταρρύθμιση να διαδέχεται την άλλη χωρίς να υπάρξουν αξιολογήσεις, χωρίς να πατήσουμε στα θετικά βήματα, να αλλάξουμε τα αρνητικά και βέβαια να ενσωματώσουμε την Τεχνική Εκπαίδευση μέσα στις γενικές αλλαγές που συνδέονται και με το Λύκειο και με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δηλαδή Πανεπιστήμια και ΤΕΙ".

Η υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). Όπως τόνισε, "έχει γίνει από τη νέα Διοίκηση ήδη μία αναδιοργάνωση".

Από τα 114 Παραρτήματα και ΙΕΚ, πρόσθεσε, έγινε ένας πλήρης εξορθολογισμός με βάση την ανάγκη του να λειτουργούν σωστά οι ειδικότητες με όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό και τα εργαστήρια που χρειάζονται.

Έτσι, θα λειτουργήσουν από φέτος 92 Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης με 200 ειδικότητες σε όλη τη χώρα.

"Πολλά από τα ΙΕΚ έχουν πλήρη εξοπλισμό και ο στόχος μας είναι φέτος, από 4 Οκτωβρίου, να λειτουργήσουν με πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα, με συγκεκριμένες ειδικότητες, με σωστό και προγραμματισμένο τρόπο εξετάσεων", τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε:

"Ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι ένας οργανισμός με σοβαρά και πολλά προβλήματα. Πρέπει να πω ότι όταν αναλάβαμε, τα χρέη του Οργανισμού, και μάλιστα προς τους εκπαιδευτές του, ήταν περισσότερο από 30 εκατομμύρια ευρώ.

Η νέα Διοίκηση αναδιοργάνωσε και τα ΙΕΚ και το θέμα των εκπαιδευτών και το θέμα του διοικητικού προσωπικού. Πέρσι είχαμε 1.580 αποσπασμένους σε διοικητικές θέσεις στα ΙΕΚ από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Φέτος θα έχουμε 600, γιατί δεν χρειάζεται η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να αιμορραγεί για διοικητικούς υπαλλήλους.

Οργανώθηκαν με υποδειγματικό τρόπο οι εξετάσεις πιστοποίησης 12.500 νέων ανθρώπων. Πέρσι η πιστοποίηση στοίχισε 600.000 ευρώ, φέτος στοίχισε 100.000 ευρώ.

Η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, από την πλευρά της, επισήμανε:

"Το κάθε ΕΠΑΛ και το κάθε ΕΠΑΣ στην Ελλάδα θα παρακολουθείται στενά έτσι ώστε να δούμε πραγματικά πώς είναι οργανωμένο, ποιες είναι οι ελλείψεις, τι χρειάζεται για να γίνει το κάθε ένα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ πραγματικό τεχνικό σχολείο ώστε όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η φάση της αξιολόγησης θα πάμε σ' ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο θα είναι μια ακόμα μεγάλη προϋπόθεση για την αναβάθμιση και την καταξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα.

Ταυτόχρονα, όμως, έχει σημασία σήμερα να στείλουμε το μήνυμα ότι από την τεχνική εκπαίδευση ως βήμα καριέρας, μπορούν να προκύψουν δρόμοι για κάθε παιδί, για κάθε μαθητή, για κάθε μαθήτρια που την επιλέγει, είτε μέσα από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ήδη αναφέρθηκε η Υπουργός στο πρωτόκολλο συνεργασίας με τα ΤΕΙ που είναι μια πολύ σοβαρή καινοτομία, αλλά μπορεί να υπάρχουν και δρόμοι μέσα από την επαγγελματική κατάρτιση, την αρχική κατάρτιση με τα ΙΕΚ ή και μετά την αρχική και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση".

nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails